UPOZORNĚNÍ - PROSÍM ČTĚTE - JAK SE VYHNOUT TECHNICKÝM POTÍŽÍM
INFORMACE K PŘÍPADNÝM TECHNICKÝM POTÍŽÍM SE ZVEŘEJŇOVÁNÍM PŘÍSPĚVKŮ
V poslední době se objevují u některých uživatelů těchto stránek, tedy u návštěvníků a přispěvatelů nepřetržitého online mítinku "Ako to vidí Bill" technické potíže se zveřejňováním. V PŘÍPADĚ, ŽE VÁM PŘÍSPĚVKY MIZÍ, NEJEDNÁ SE V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ O CENZURU. NIC TAKOVÉHO V RÁMCI NAŠICH AA TRADIC...
Nepřetržitý on-line meeting: Jak to vidí Bill
Dátum: 09.06.2015
Vložil: CS_AA
Titulok: Ako to vidí Bill 201
201.
Možnost neomezené volby
Mnoho alkoholiků je vyvedeno z rovnováhy vlastním přesvědčením, že pokud vstoupí do společenství AA, budou nuceni přijmout nějaký druh náboženství nebo vstoupit do nějaké církve.
Nechápou totiž, že členství v církvi není podmínkou pro členství AA a že střízlivost lze dosáhnout s lehce přijatelným minimem víry. Nechápou také, že naše koncepty Vyšší moci a Boha, jak ho chápeme my sami, umožňuje každému neomezenou volbu v oblasti víry a duchovní činnosti.
* * * * *
Při hovoru s nově příchozím hovořte o duchovní stránce uvolněně. Pokud je agnostik nebo ateista, zdůrazněte mu, že nemusí souhlasit s vaší koncepcí Boha, že si může zvolit podle vlastního uvážení a jediným předpokladem je, aby mu to dávalo smysl.
Důležité je, že je ochotný věřit v Sílu vyšší než je jeho vlastní a začít žít podle duchovních principů.
1. Grapevine, Duben 1961
2. Anonymní alkoholici str. 93
201
Neobmedzená voľba
Niektorí alkoholici sa nevedia zbaviť dojmu, že ak sa zblížia s AA, budú ich nútiť, aby prijali nejaký konkrétny druh viery alebo teológie.
Jednoducho si neuvedomujú, že viera nikdy nie je nevyhnutou požiadavkou pre členstvo v AA; že triezvosť možno dosiahnuť s ľahko prijateľným minimom a že naše chápanie Vyššej sily a Boha, ako ho chápeme, dáva každému takmer neobmedzenú voľbu duchovnej viery a konania.
««« »»»
V rozhovore so záujemcom o program AA pokojne zdôraznite duchovný aspekt. Ak ide o agnostika alebo ateistu, jasne dajte najavo, že nemusí súhlasiť s vaším konceptom Boha. Môže si vybrať taký koncept, aký sa mu páči, za predpokladu, že mu to dáva zmysel.
Hlavná vec je, aby bol ochotný veriť v Silu, ktorá je väčšia ako on, a aby žil podľa duchovných princípov.
1. GRAPEVINE, APRIL 1961
2. ALCOHOLICS ANONYMOUS, s. 93
Možnost neomezené volby
Mnoho alkoholiků je vyvedeno z rovnováhy vlastním přesvědčením, že pokud vstoupí do společenství AA, budou nuceni přijmout nějaký druh náboženství nebo vstoupit do nějaké církve.
Nechápou totiž, že členství v církvi není podmínkou pro členství AA a že střízlivost lze dosáhnout s lehce přijatelným minimem víry. Nechápou také, že naše koncepty Vyšší moci a Boha, jak ho chápeme my sami, umožňuje každému neomezenou volbu v oblasti víry a duchovní činnosti.
* * * * *
Při hovoru s nově příchozím hovořte o duchovní stránce uvolněně. Pokud je agnostik nebo ateista, zdůrazněte mu, že nemusí souhlasit s vaší koncepcí Boha, že si může zvolit podle vlastního uvážení a jediným předpokladem je, aby mu to dávalo smysl.
Důležité je, že je ochotný věřit v Sílu vyšší než je jeho vlastní a začít žít podle duchovních principů.
1. Grapevine, Duben 1961
2. Anonymní alkoholici str. 93
201
Neobmedzená voľba
Niektorí alkoholici sa nevedia zbaviť dojmu, že ak sa zblížia s AA, budú ich nútiť, aby prijali nejaký konkrétny druh viery alebo teológie.
Jednoducho si neuvedomujú, že viera nikdy nie je nevyhnutou požiadavkou pre členstvo v AA; že triezvosť možno dosiahnuť s ľahko prijateľným minimom a že naše chápanie Vyššej sily a Boha, ako ho chápeme, dáva každému takmer neobmedzenú voľbu duchovnej viery a konania.
««« »»»
V rozhovore so záujemcom o program AA pokojne zdôraznite duchovný aspekt. Ak ide o agnostika alebo ateistu, jasne dajte najavo, že nemusí súhlasiť s vaším konceptom Boha. Môže si vybrať taký koncept, aký sa mu páči, za predpokladu, že mu to dáva zmysel.
Hlavná vec je, aby bol ochotný veriť v Silu, ktorá je väčšia ako on, a aby žil podľa duchovných princípov.
1. GRAPEVINE, APRIL 1961
2. ALCOHOLICS ANONYMOUS, s. 93
Dátum: 08.06.2015
Vložil: CS_AA
Titulok: Ako to vidí Bill 200
200.
Zdroj síly
Když vypukla Druhá světová válka, byla naše závislost na Vyšší moci podrobena první vážné zkoušce. Členové AA vstoupili do armády a byli rozeseti po celém světě.
Budou schopni dodržovat vojenské řády a chovat se disciplinovaně, obstojí v dešti střel, vydrží snášet monotónnost a mizérii válečných útrap? Pomůže jim závislost na Vyšší moci, kterou poznali ve společenství AA, projít celou válkou?
Ano, skutečně to fungovalo. Členové AA měli dokonce méně recidiv a emočních selhání než alkoholici, kteří zůstali doma. Byli stejně odolní a udatní jako ostatní vojáci. Ať už bojovali na Aljašce nebo na plážích Salerma, jejich závislost na Vyšší moci fungovala.
Tato závislost nebyla ani náhodou jejich slabinou, byla hlavním zdrojem jejich síly.
Dvanáct kroků a dvanáct tradicí str. 38-39
200
Zdroj sily
Keď vypukla 2. svetová vojna, závislosť AA od Vyššej sily prechádzala prvým väčším testom. Anonymní alkoholici nastupovali do vojenskej služby a boli rozptýlení po celom svete.
Dokážu sa podrobiť disciplíne, stáť v ohni a vydržať monotónnosť a utrpenie vojny? Prevedie ich zvládanie závislosti, ktorému sa naučili na AA, cez všetky ťažkosti?
Áno, previedlo ich. Dokonca u nich bolo menej alkoholických či emocionálnych recidív ako u AA v bezpečí domova. Dokázali vydržať a byť chrabrí ako ostatní vojaci. Či sa nachádzali na Aljaške alebo na pobreží Salerna, ich závislosť od Vyššej sily fungovala.
Zďaleka neboli slabí, ich závislosť bola hlavným zdrojom ich sily.
TWELVE AND TWELVE, s. 40
Zdroj síly
Když vypukla Druhá světová válka, byla naše závislost na Vyšší moci podrobena první vážné zkoušce. Členové AA vstoupili do armády a byli rozeseti po celém světě.
Budou schopni dodržovat vojenské řády a chovat se disciplinovaně, obstojí v dešti střel, vydrží snášet monotónnost a mizérii válečných útrap? Pomůže jim závislost na Vyšší moci, kterou poznali ve společenství AA, projít celou válkou?
Ano, skutečně to fungovalo. Členové AA měli dokonce méně recidiv a emočních selhání než alkoholici, kteří zůstali doma. Byli stejně odolní a udatní jako ostatní vojáci. Ať už bojovali na Aljašce nebo na plážích Salerma, jejich závislost na Vyšší moci fungovala.
Tato závislost nebyla ani náhodou jejich slabinou, byla hlavním zdrojem jejich síly.
Dvanáct kroků a dvanáct tradicí str. 38-39
200
Zdroj sily
Keď vypukla 2. svetová vojna, závislosť AA od Vyššej sily prechádzala prvým väčším testom. Anonymní alkoholici nastupovali do vojenskej služby a boli rozptýlení po celom svete.
Dokážu sa podrobiť disciplíne, stáť v ohni a vydržať monotónnosť a utrpenie vojny? Prevedie ich zvládanie závislosti, ktorému sa naučili na AA, cez všetky ťažkosti?
Áno, previedlo ich. Dokonca u nich bolo menej alkoholických či emocionálnych recidív ako u AA v bezpečí domova. Dokázali vydržať a byť chrabrí ako ostatní vojaci. Či sa nachádzali na Aljaške alebo na pobreží Salerna, ich závislosť od Vyššej sily fungovala.
Zďaleka neboli slabí, ich závislosť bola hlavným zdrojom ich sily.
TWELVE AND TWELVE, s. 40
Dátum: 07.06.2015
Vložil: CS_AA
Titulok: Ako to vidí Bill 199
199.
Arogance a její protiklad
Na svůj první mítink přišel velmi zatvrzelý začátečník. Musel mít doprovod. Dva spíkři, nebo snad “lektoři”, mluvili na téma “Bůh, jak mu rozumím já.” Jejich postoje byly prodchnuty arogancí. Druhý z nich se ve skutečnosti dostal tak daleko, že překročil rámec svého osobního náboženského přesvědčení.
Oba zopakovali představení, které jsem já sám sehrál před mnoha lety. Vše co říkali, obsahovalo jednu jedinou myšlenku, “Lidičky poslouchejte, já pro vás mám ten pravý způsob, jak vystřízlivět ve společenství AA, měli byste mě následovat.”
Nově příchozí prohlásil, že vše pochopil. A bylo to skutečně tak. Přestože jeho sponzor namítal, že toto není skutečný způsob fungování společenství AA, bylo příliš pozdě. Nikdy s tím nováčkem už nic nezmohl.
* * * * *
“Pokoru právě pro dnešní den” chápu jako bezpečný postoj mezi divokými extrémy, který mi přináší jistotu. Je to tiché místo, na kterém mohu zachovat dostatečný přehled a dostatek duševní rovnováhy k uskutečnění dalšího malého kroku na jasně vyznačené cestě, která směřuje k trvalým hodnotám.
1. Grapevine, Duben 1961
2. Grapevine, Červen 1961
199
Arogancia a jej protiklad
Tvrdohlavého záujemcu o program AA raz priviedli na stretnutie, kde dvaja rečníci (možno lektori) hovorili na tému „Boh, ako ho chápem“. Z ich postoja vyžarovala arogancia. Posledný rečník príliš zabŕdol do svojich osobných teologických názorov.
Obaja boli kópiou mojich prejavov z minulosti. Všetko, čo povedali, zahrňovalo implicitne túto myšlienku: „Počujte, priatelia. Máme jediný správny druh AA – mali by ste ho prijať!“
Záujemca prehlásil, že jeho členstvo v spoločenstve skončilo – a v tomto postoji aj zotrval. Jeho sponzor protestoval, že to nebolo skutočné AA. Bolo však neskoro; nikto ho už nemohol presvedčiť.
««« »»»
„Pokoru pre dnešok“ vidím ako bezpečný a istý postoj medzi dvoma intenzívnymi emocionálnymi extrémami. Na tichom mieste môžem získať dostatočnú perspektívu a rovnováhu na to, aby som urobil ďalší malý krok na jasne vyznačenej ceste, ktorá smeruje k večným hodnotám.
GRAPEVINE
1. APRÍL, 1961
2. JÚN, 1961
Arogance a její protiklad
Na svůj první mítink přišel velmi zatvrzelý začátečník. Musel mít doprovod. Dva spíkři, nebo snad “lektoři”, mluvili na téma “Bůh, jak mu rozumím já.” Jejich postoje byly prodchnuty arogancí. Druhý z nich se ve skutečnosti dostal tak daleko, že překročil rámec svého osobního náboženského přesvědčení.
Oba zopakovali představení, které jsem já sám sehrál před mnoha lety. Vše co říkali, obsahovalo jednu jedinou myšlenku, “Lidičky poslouchejte, já pro vás mám ten pravý způsob, jak vystřízlivět ve společenství AA, měli byste mě následovat.”
Nově příchozí prohlásil, že vše pochopil. A bylo to skutečně tak. Přestože jeho sponzor namítal, že toto není skutečný způsob fungování společenství AA, bylo příliš pozdě. Nikdy s tím nováčkem už nic nezmohl.
* * * * *
“Pokoru právě pro dnešní den” chápu jako bezpečný postoj mezi divokými extrémy, který mi přináší jistotu. Je to tiché místo, na kterém mohu zachovat dostatečný přehled a dostatek duševní rovnováhy k uskutečnění dalšího malého kroku na jasně vyznačené cestě, která směřuje k trvalým hodnotám.
1. Grapevine, Duben 1961
2. Grapevine, Červen 1961
199
Arogancia a jej protiklad
Tvrdohlavého záujemcu o program AA raz priviedli na stretnutie, kde dvaja rečníci (možno lektori) hovorili na tému „Boh, ako ho chápem“. Z ich postoja vyžarovala arogancia. Posledný rečník príliš zabŕdol do svojich osobných teologických názorov.
Obaja boli kópiou mojich prejavov z minulosti. Všetko, čo povedali, zahrňovalo implicitne túto myšlienku: „Počujte, priatelia. Máme jediný správny druh AA – mali by ste ho prijať!“
Záujemca prehlásil, že jeho členstvo v spoločenstve skončilo – a v tomto postoji aj zotrval. Jeho sponzor protestoval, že to nebolo skutočné AA. Bolo však neskoro; nikto ho už nemohol presvedčiť.
««« »»»
„Pokoru pre dnešok“ vidím ako bezpečný a istý postoj medzi dvoma intenzívnymi emocionálnymi extrémami. Na tichom mieste môžem získať dostatočnú perspektívu a rovnováhu na to, aby som urobil ďalší malý krok na jasne vyznačenej ceste, ktorá smeruje k večným hodnotám.
GRAPEVINE
1. APRÍL, 1961
2. JÚN, 1961
Dátum: 06.06.2015
Vložil: CS_AA
Titulok: Ako to vidí Bill 198
198.
Říci to na veřejnosti?
“Členové společenství AA, kteří dosáhli světového věhlasu, někdy říkají, “Když na veřejnosti řekneme, že jsme členy Anonymních alkoholiků, přivede to do společenství mnoho dalších.” Tímto výrokem vyjadřují názor, že naše tradice, které hovoří o anonymitě jsou, alespoň v jejich případě, špatné.
Zapomínají na skutečnost, že v období kdy pili, byly prestiž a dosažení světového věhlasu jejich hlavní cíle. Nechápou totiž, že pokud by se jejich snahy staly hlavním smyslem činnosti společenství AA, změnilo by to celé jeho dosavadní směřování. Zaseli bychom si semeno vlastní zkázy.
S potěšením však mohu konstatovat, že i když mnoho členů společenství AA mělo pokušení to udělat a já jsem v tom nebyl žádnou vyjímkou, jenom několik z nás to na mediální úrovni skutečně udělalo.
Dopis, 1958
198
Vystúpiť verejne?
„Anonymní alkoholici, ktorí zastávajú významné postavenie, si niekedy povedia: ,Keby som povedal verejne, že patrím medzi AA, priviedlo by to do spoločenstva mnoho ďalších ľudí.’ Týmto vyjadrujú svoje presvedčenie, že tradícia našej anonymity je nesprávna – aspoň podľa nich.
Zabúdajú, že v období pitia boli ich hlavnými záujmami svetské ambície – prestíž a úspech. Neuvedomujú si, že porušením anonymity nevedomky znova uplatňujú staré, nebezpečné ilúzie. Zabúdajú, že udržiavanie anonymity človeka často znamená obetovanie jeho túžby po moci, prestíži a peniazoch. Nechápu, že keby sa v AA všeobecne rozšírili takéto snahy, zmenil by sa smer celej našej histórie; siali by sme semená skazy spoločenstva.
Napriek tomu môžem s radosťou prehlásiť, že aj keď mnohí z nás majú takéto pokušenie – aj ja som ho mal – iba málokto z nás porušil v Amerike našu anonymitu vo verejných médiách.“
LETTER, 1958
Říci to na veřejnosti?
“Členové společenství AA, kteří dosáhli světového věhlasu, někdy říkají, “Když na veřejnosti řekneme, že jsme členy Anonymních alkoholiků, přivede to do společenství mnoho dalších.” Tímto výrokem vyjadřují názor, že naše tradice, které hovoří o anonymitě jsou, alespoň v jejich případě, špatné.
Zapomínají na skutečnost, že v období kdy pili, byly prestiž a dosažení světového věhlasu jejich hlavní cíle. Nechápou totiž, že pokud by se jejich snahy staly hlavním smyslem činnosti společenství AA, změnilo by to celé jeho dosavadní směřování. Zaseli bychom si semeno vlastní zkázy.
S potěšením však mohu konstatovat, že i když mnoho členů společenství AA mělo pokušení to udělat a já jsem v tom nebyl žádnou vyjímkou, jenom několik z nás to na mediální úrovni skutečně udělalo.
Dopis, 1958
198
Vystúpiť verejne?
„Anonymní alkoholici, ktorí zastávajú významné postavenie, si niekedy povedia: ,Keby som povedal verejne, že patrím medzi AA, priviedlo by to do spoločenstva mnoho ďalších ľudí.’ Týmto vyjadrujú svoje presvedčenie, že tradícia našej anonymity je nesprávna – aspoň podľa nich.
Zabúdajú, že v období pitia boli ich hlavnými záujmami svetské ambície – prestíž a úspech. Neuvedomujú si, že porušením anonymity nevedomky znova uplatňujú staré, nebezpečné ilúzie. Zabúdajú, že udržiavanie anonymity človeka často znamená obetovanie jeho túžby po moci, prestíži a peniazoch. Nechápu, že keby sa v AA všeobecne rozšírili takéto snahy, zmenil by sa smer celej našej histórie; siali by sme semená skazy spoločenstva.
Napriek tomu môžem s radosťou prehlásiť, že aj keď mnohí z nás majú takéto pokušenie – aj ja som ho mal – iba málokto z nás porušil v Amerike našu anonymitu vo verejných médiách.“
LETTER, 1958
Dátum: 05.06.2015
Vložil: CS_AA
Titulok: Ako to vidí Bill 197
197.
Kam vede racionalizace
“Jistě dobře víte, jak jste schopen věci racionalizovat. Jestliže si dokážete sám odůvodnit jedno napití, je téměř jisté, že vaše schopnost racionalizovat nabude vrchu a vy si omluvíte i další skleničku, jenom použijete jiný způsob omluvy. Jedna racionalizace vás povede k další a za chvíli budete pít celý den.”
* * * * *
Až příliš často jsme zažili situaci, kdy se člověk, který užívá léky a “má vše pod kontrolou,” může vymknout jakékoliv kontrole. Stejné druhy racionalizace, které kdysi charakterizovaly jeho pití, začnou prostupovat jeho životem jako plíseň. Je přesvědčen, že když léky dokáží vyléčit jeho nespavost, dokáží také vyléčit jeho obavy.
Za hrůzné následky našeho jednání, které tak často zažíváme, můžeme zřídka dávat vinu našim přátelům lékařům. Pro alkoholika je až příliš snadné, aby si koupil nebezpečné léky. A v okmažiku, kdy je vlastní, je velmi pravděpodobné, že je začne bezhlavě užívat.
1. Dopis, 1959
2. Grapevine, Listopad 1945
197
Kam vedie racionalizovanie
„Vy viete, akí geniálni sme v racionalizovaní. Ak úplne ospravedlníme jeden poklesok, je takmer isté, že budeme náklonní ospravedlniť aj svoje ďalšie priestupky, ibaže pomocou iných výhovoriek. Jedno ospravedlnenie však vedie k druhému a onedlho nás fľaša zamestná na plný úväzok.“
««« »»»
Zo skúseností vieme, že aj konzumentovi liekov, ktorý sa dokáže ovládať, sa niekedy vymknú veci spod kontroly. Jeho existenciu začnú ruinovať tie isté bláznivé zdôvodňovania, ktoré sú charakteristické pre pitie. Myslí si, že keď tabletky môžu liečiť nespavosť, môžu taktiež vyliečiť aj jeho obavy.
Zriedkakedy máme právo obviniť za hrozné dôsledky, ktoré znášame, našich priateľov či doktorov. Alkoholici sa až príliš ľahko môžu dostať k nebezpečným liekom a keď ich už raz pijan má, je veľmi pravdepodobné, že ich užije bez akéhokoľvek uvažovania.
1. LETTER, 1959
2. GRAPEVINE, NOVEMBER 1945
Kam vede racionalizace
“Jistě dobře víte, jak jste schopen věci racionalizovat. Jestliže si dokážete sám odůvodnit jedno napití, je téměř jisté, že vaše schopnost racionalizovat nabude vrchu a vy si omluvíte i další skleničku, jenom použijete jiný způsob omluvy. Jedna racionalizace vás povede k další a za chvíli budete pít celý den.”
* * * * *
Až příliš často jsme zažili situaci, kdy se člověk, který užívá léky a “má vše pod kontrolou,” může vymknout jakékoliv kontrole. Stejné druhy racionalizace, které kdysi charakterizovaly jeho pití, začnou prostupovat jeho životem jako plíseň. Je přesvědčen, že když léky dokáží vyléčit jeho nespavost, dokáží také vyléčit jeho obavy.
Za hrůzné následky našeho jednání, které tak často zažíváme, můžeme zřídka dávat vinu našim přátelům lékařům. Pro alkoholika je až příliš snadné, aby si koupil nebezpečné léky. A v okmažiku, kdy je vlastní, je velmi pravděpodobné, že je začne bezhlavě užívat.
1. Dopis, 1959
2. Grapevine, Listopad 1945
197
Kam vedie racionalizovanie
„Vy viete, akí geniálni sme v racionalizovaní. Ak úplne ospravedlníme jeden poklesok, je takmer isté, že budeme náklonní ospravedlniť aj svoje ďalšie priestupky, ibaže pomocou iných výhovoriek. Jedno ospravedlnenie však vedie k druhému a onedlho nás fľaša zamestná na plný úväzok.“
««« »»»
Zo skúseností vieme, že aj konzumentovi liekov, ktorý sa dokáže ovládať, sa niekedy vymknú veci spod kontroly. Jeho existenciu začnú ruinovať tie isté bláznivé zdôvodňovania, ktoré sú charakteristické pre pitie. Myslí si, že keď tabletky môžu liečiť nespavosť, môžu taktiež vyliečiť aj jeho obavy.
Zriedkakedy máme právo obviniť za hrozné dôsledky, ktoré znášame, našich priateľov či doktorov. Alkoholici sa až príliš ľahko môžu dostať k nebezpečným liekom a keď ich už raz pijan má, je veľmi pravdepodobné, že ich užije bez akéhokoľvek uvažovania.
1. LETTER, 1959
2. GRAPEVINE, NOVEMBER 1945
Dátum: 04.06.2015
Vložil: CS_AA
Titulok: Ako to vidí Bill 196
196.
Protijed účinný proti strachu
Když vyvolají naše poklesky strach, trpí naše duše bolestí. Neodůvodněný strach, že nebudou uspokojeny naše základní instinkty, způsobí naší dychtivou touhu po tom, co vlastní druzí lidé, po dosažení moci a po nových sexuálních vztazích. V okamžicích, kdy jsou naše požadavky na uspokojení základních instinků v ohrožení, přepadne nás obvykle zlost a začneme žárlit na druhé, o kterých si myslíme, že jejich ambice jsou naplňovány. Jíme, pijeme a shromažďujeme věci v mnohem větší míře, jako bychom nikdy neměli mít dost. Přestože vidíme, kolik toho ještě máme udělat, jsme líní, otálíme se zahájením práce a když už začneme, pracujeme pomalu a neochotně.
Tyto obavy jsou jako termiti, kteří neúnavně pojídají základy všeho, co se snažíme vybudovat.
* * * * *
S rostoucí vírou vzrůstá pocit bezpečí a jistoty. Strach z nicoty, který stojí v pozadí, se postupně začíná vytrácet. Ve společenství AA jsme poznali, že duchovní probuzení je hlavní protijed, který účinkuje proti strachu.
1. Dvanáct kroků a dvanáct tradicí str 49.
2. Grapevine, Leden 1962
196
Liek na strach
Keď je výsledkom našich zlyhaní strach, spôsobí to ochorenie duše. A výsledkom tejto choroby je ešte viac charakterových nedostatkov.
Nezmyselný strach, že naše pudy nebudú uspokojené, v nás vyvoláva dychtivosť vlastniť iných, žiadostivosť po sexe a moci. Keď sú ohrozené naše inštinktívne túžby a žiarlivosť, keď sa ambície iných spĺňajú a naše nie, strach v nás vyvoláva hnev. Bojíme sa, že nikdy nebudeme mať dosť, a preto jeme, pijeme a hrabeme viac, než potrebujeme. Perspektíva práce nás znepokojuje. Leňošíme, odkladáme veci na neskôr alebo prinajlepšom pracujeme s nechuťou, na polovičný výkon.
Tieto strachy sú termitmi, ktoré ustavične zožierajú základy akéhokoľvek spôsobu života, ktorý sa pokúšame vybudovať.
««« »»»
S vierou rastie aj naša vnútorná bezpečnosť. Obrovský, hlboký strach z prázdnoty začne ustupovať. My AA zisťujeme, že naším liekom na strach je duchovné prebudenie.
1. TWELVE AND TWELVE, ss. 50-51
2. GRAPEVINE, JANUÁR 1962
Protijed účinný proti strachu
Když vyvolají naše poklesky strach, trpí naše duše bolestí. Neodůvodněný strach, že nebudou uspokojeny naše základní instinkty, způsobí naší dychtivou touhu po tom, co vlastní druzí lidé, po dosažení moci a po nových sexuálních vztazích. V okamžicích, kdy jsou naše požadavky na uspokojení základních instinků v ohrožení, přepadne nás obvykle zlost a začneme žárlit na druhé, o kterých si myslíme, že jejich ambice jsou naplňovány. Jíme, pijeme a shromažďujeme věci v mnohem větší míře, jako bychom nikdy neměli mít dost. Přestože vidíme, kolik toho ještě máme udělat, jsme líní, otálíme se zahájením práce a když už začneme, pracujeme pomalu a neochotně.
Tyto obavy jsou jako termiti, kteří neúnavně pojídají základy všeho, co se snažíme vybudovat.
* * * * *
S rostoucí vírou vzrůstá pocit bezpečí a jistoty. Strach z nicoty, který stojí v pozadí, se postupně začíná vytrácet. Ve společenství AA jsme poznali, že duchovní probuzení je hlavní protijed, který účinkuje proti strachu.
1. Dvanáct kroků a dvanáct tradicí str 49.
2. Grapevine, Leden 1962
196
Liek na strach
Keď je výsledkom našich zlyhaní strach, spôsobí to ochorenie duše. A výsledkom tejto choroby je ešte viac charakterových nedostatkov.
Nezmyselný strach, že naše pudy nebudú uspokojené, v nás vyvoláva dychtivosť vlastniť iných, žiadostivosť po sexe a moci. Keď sú ohrozené naše inštinktívne túžby a žiarlivosť, keď sa ambície iných spĺňajú a naše nie, strach v nás vyvoláva hnev. Bojíme sa, že nikdy nebudeme mať dosť, a preto jeme, pijeme a hrabeme viac, než potrebujeme. Perspektíva práce nás znepokojuje. Leňošíme, odkladáme veci na neskôr alebo prinajlepšom pracujeme s nechuťou, na polovičný výkon.
Tieto strachy sú termitmi, ktoré ustavične zožierajú základy akéhokoľvek spôsobu života, ktorý sa pokúšame vybudovať.
««« »»»
S vierou rastie aj naša vnútorná bezpečnosť. Obrovský, hlboký strach z prázdnoty začne ustupovať. My AA zisťujeme, že naším liekom na strach je duchovné prebudenie.
1. TWELVE AND TWELVE, ss. 50-51
2. GRAPEVINE, JANUÁR 1962
Dátum: 03.06.2015
Vložil: CS_AA
Titulok: Ako to vidí Bill 195
195.
Řeč srdce
Proč si Bůh zvolil právě tento okamžik v historii, aby tolika z nás předal svou uzdravující milost? Postatu odpovědi na tuto otázku lze shrnout do jediného slova. Tím slovem je slovo “komunikace”. Komunikace, která dokáže zachránit život, vznikla v pravý čas a od toho okamžiku je stále k dispozici. Je to komunikace mezi námi navzájem, se světem okolo nás a samozřejmě s Bohem.
Od samotného počátku společenství AA nebyla nikdy naše komunikace pouhým předáváním myšlenek a životních postojů, které nám pomáhají žít. Protože jsme spojeni naším společným utrpením a protože jsou prostředky, které nás mohou osvobodit, účinné pouze tehdy, když je neustále předáváme druhým, jsou naše komunikační kanály neustále naplněny řečí srdce.
AA dnes str. 7-8
195
Jazyk srdca
Prečo sa Boh práve v tejto epoche dejín rozhodol toľkým z nás poskytnúť svoju uzdravujúcu milosť? Každý aspekt tohto globálneho Božieho zjavenia sa vzťahuje k jedinému kľúčovému slovu – „komunikácia“. Došlo ku komunikácii, ktorá zachraňuje život – komunikácii medzi nami, so svetom okolo nás a s Bohom.
Od začiatku bola komunikácia AA neobyčajným prostriedkom odovzdávania užitočných ideí a postojov. Pretože rovnako trpíme, spoločné prostriedky oslobodenia sú v našom prípade účinné len vtedy, keď naše posolstvo odovzdávame iným a keď sú naše kontaktné kanály vždy nabité rečou srdca.
A.A. TODAY, ss. 7-8
Řeč srdce
Proč si Bůh zvolil právě tento okamžik v historii, aby tolika z nás předal svou uzdravující milost? Postatu odpovědi na tuto otázku lze shrnout do jediného slova. Tím slovem je slovo “komunikace”. Komunikace, která dokáže zachránit život, vznikla v pravý čas a od toho okamžiku je stále k dispozici. Je to komunikace mezi námi navzájem, se světem okolo nás a samozřejmě s Bohem.
Od samotného počátku společenství AA nebyla nikdy naše komunikace pouhým předáváním myšlenek a životních postojů, které nám pomáhají žít. Protože jsme spojeni naším společným utrpením a protože jsou prostředky, které nás mohou osvobodit, účinné pouze tehdy, když je neustále předáváme druhým, jsou naše komunikační kanály neustále naplněny řečí srdce.
AA dnes str. 7-8
195
Jazyk srdca
Prečo sa Boh práve v tejto epoche dejín rozhodol toľkým z nás poskytnúť svoju uzdravujúcu milosť? Každý aspekt tohto globálneho Božieho zjavenia sa vzťahuje k jedinému kľúčovému slovu – „komunikácia“. Došlo ku komunikácii, ktorá zachraňuje život – komunikácii medzi nami, so svetom okolo nás a s Bohom.
Od začiatku bola komunikácia AA neobyčajným prostriedkom odovzdávania užitočných ideí a postojov. Pretože rovnako trpíme, spoločné prostriedky oslobodenia sú v našom prípade účinné len vtedy, keď naše posolstvo odovzdávame iným a keď sú naše kontaktné kanály vždy nabité rečou srdca.
A.A. TODAY, ss. 7-8
Dátum: 02.06.2015
Vložil: CS_AA
Titulok: Ako to vidí Bill 194
194.
Posedlost a řešení
Myšlenka, že by jednoho dne mohl ovládat své pití a užívat si ho, je posedlost, která až neuvěřitelně ovládá každého nenormálního pijáka. Vytrvalost s jakou tato iluze přetrvává v jeho myšlení je udivující. Mnozí pijani se snaží o její naplnění dokud se nezblázní nebo dokud nezemřou.
* * * * *
Mojí nemocí je alkoholizmus a ne rakovina, ale existuje mezi nimi rozdíl? Nestravuje snad také alkoholizmus tělo i mozek? Alkoholu to trvá déle než člověka usmrtí, ale výsledek je stejný. Rozhodl jsem se tedy, že pokud existuje lék s velkým L, který by dokázal vyléčit alkoholickou nemoc, bude lepší, když Ho ihned vyhledám.
1. Anonymní alkoholici str. 30
2. AA dospívá str. 61
194
Posadnutosť a odpoveď
Myšlienka, že jedného dňa sa alkoholikovi nejakým spôsobom podarí kontrolovať vlastné pitie a bude sa z neho tešiť, je veľkou posadnutosťou každého abnormálneho pijana. Trvácnosť tejto ilúzie je udivujúca. Mnohých nasleduje až po bránu šialenstva alebo smrti.
««« »»»
Mojou chorobou bol alkoholizmus, nie rakovina, ale aký bol v tom rozdiel? Či alkohol tiež nerozožieral telo aj myseľ? Alkoholizmus zabíja pomalšie, ale výsledok je rovnaký. Rozhodol som sa teda, že ak jestvuje veľký Lekár, ktorý dokáže vyliečiť chorobu alkoholizmu, radšej ho ihneď vyhľadám.
1. ALCOHOLICS ANONYMOUS, s. 30
2. A.A. COMES OF AGE, s. 61
Posedlost a řešení
Myšlenka, že by jednoho dne mohl ovládat své pití a užívat si ho, je posedlost, která až neuvěřitelně ovládá každého nenormálního pijáka. Vytrvalost s jakou tato iluze přetrvává v jeho myšlení je udivující. Mnozí pijani se snaží o její naplnění dokud se nezblázní nebo dokud nezemřou.
* * * * *
Mojí nemocí je alkoholizmus a ne rakovina, ale existuje mezi nimi rozdíl? Nestravuje snad také alkoholizmus tělo i mozek? Alkoholu to trvá déle než člověka usmrtí, ale výsledek je stejný. Rozhodl jsem se tedy, že pokud existuje lék s velkým L, který by dokázal vyléčit alkoholickou nemoc, bude lepší, když Ho ihned vyhledám.
1. Anonymní alkoholici str. 30
2. AA dospívá str. 61
194
Posadnutosť a odpoveď
Myšlienka, že jedného dňa sa alkoholikovi nejakým spôsobom podarí kontrolovať vlastné pitie a bude sa z neho tešiť, je veľkou posadnutosťou každého abnormálneho pijana. Trvácnosť tejto ilúzie je udivujúca. Mnohých nasleduje až po bránu šialenstva alebo smrti.
««« »»»
Mojou chorobou bol alkoholizmus, nie rakovina, ale aký bol v tom rozdiel? Či alkohol tiež nerozožieral telo aj myseľ? Alkoholizmus zabíja pomalšie, ale výsledok je rovnaký. Rozhodol som sa teda, že ak jestvuje veľký Lekár, ktorý dokáže vyliečiť chorobu alkoholizmu, radšej ho ihneď vyhľadám.
1. ALCOHOLICS ANONYMOUS, s. 30
2. A.A. COMES OF AGE, s. 61
Dátum: 01.06.2015
Vložil: CS_AA
Titulok: ako to vidí bill 193
193.
Duchovní alibi
Naše první pokusy o provedení osobní inventury budou postrádat realisický pohled na věc. Já sám jsem velmi často dychtivě toužil po neralistické sebechvále. V určitých situacích jsem chtěl vidět pouze tu část mého života, která se mi zdála v pořádku. Potom jsem náležitě zveličil každou ctnost, o které jsem předpokládal, že mám. A následně jsem si pogratuloval k úžasné práci, kterou odvádím ve společenství AA.
Takové stavy přirozeně vyvolávaly velmi silou touhu po dalších vítězstvích a po stále větší pochvale za mou činnost. Okamžitě jsem se propadl zpět k návykům z doby, kdy jsem pil. Najednou jsme měl staré cíle, chtěl jsem dosáhnout moci, slávy a potlesku. Navíc jsem měl to nejlepší alibi, alibi duchovní. Skutečnost, že jsem měl opravdový duchovní cíl způsobila, že tento naprosto zřejmý nesmysl vypadal celkem v pořádku
Grapevine, Červen 1961
193
Duchovné alibi
Spočiatku sa naše pokusy s inventúrou javia veľmi nereálne. Bol som šampiónom v nereálnom sebahodnotení. Mal som obdobia, keď som sa chcel zaoberať iba tými stránkami môjho života, ktoré sa mi zdali dobré. Potom som mal prehnané predstavy o vlastných schopnostiach. Neskôr som si gratuloval k úžasnej práci, ktorú robím v AA.
Toto, samozrejme, vyprodukovalo veľkú dychtivosť dosiahnuť viac „úspechov“ a stále viac uznania. Znova som upadol do starého modelu z čias pitia. Opäť sa objavili staré ciele – moc, sláva a potlesk. Okrem toho, mal som najlepšie alibi – duchovné alibi. Skutočnosť, že naozaj som mal duchovný cieľ, spôsobila, že tento výslovný nezmysel sa mi zdal úplne v poriadku.
GRAPEVINE, JÚN 1961
Duchovní alibi
Naše první pokusy o provedení osobní inventury budou postrádat realisický pohled na věc. Já sám jsem velmi často dychtivě toužil po neralistické sebechvále. V určitých situacích jsem chtěl vidět pouze tu část mého života, která se mi zdála v pořádku. Potom jsem náležitě zveličil každou ctnost, o které jsem předpokládal, že mám. A následně jsem si pogratuloval k úžasné práci, kterou odvádím ve společenství AA.
Takové stavy přirozeně vyvolávaly velmi silou touhu po dalších vítězstvích a po stále větší pochvale za mou činnost. Okamžitě jsem se propadl zpět k návykům z doby, kdy jsem pil. Najednou jsme měl staré cíle, chtěl jsem dosáhnout moci, slávy a potlesku. Navíc jsem měl to nejlepší alibi, alibi duchovní. Skutečnost, že jsem měl opravdový duchovní cíl způsobila, že tento naprosto zřejmý nesmysl vypadal celkem v pořádku
Grapevine, Červen 1961
193
Duchovné alibi
Spočiatku sa naše pokusy s inventúrou javia veľmi nereálne. Bol som šampiónom v nereálnom sebahodnotení. Mal som obdobia, keď som sa chcel zaoberať iba tými stránkami môjho života, ktoré sa mi zdali dobré. Potom som mal prehnané predstavy o vlastných schopnostiach. Neskôr som si gratuloval k úžasnej práci, ktorú robím v AA.
Toto, samozrejme, vyprodukovalo veľkú dychtivosť dosiahnuť viac „úspechov“ a stále viac uznania. Znova som upadol do starého modelu z čias pitia. Opäť sa objavili staré ciele – moc, sláva a potlesk. Okrem toho, mal som najlepšie alibi – duchovné alibi. Skutočnosť, že naozaj som mal duchovný cieľ, spôsobila, že tento výslovný nezmysel sa mi zdal úplne v poriadku.
GRAPEVINE, JÚN 1961
Dátum: 31.05.2015
Vložil: CS_AA
Titulok: Ako to vidí Bill 192
192.
Předávání poselství
Úžasná energie, která vyzařuje z Dvanácti kroků programu AA je velkým přínosem a úžasnou realitou života ve společenství AA. S její pomocí předáváme naše poselství dalším, ještě trpícím alkoholikům a uplatňujeme Dvanáct kroků ve všech našich záležitostech.
* * * * *
Při rozhovoru s ještě trpícím alkoholikem nikdy nepoužívejte morální nebo duchovní poučky. Jednoduše mu ukažte soubor duchovních nástrojů. Předveďte mu, jakým způsobem pomohly vám. Nakonec mu nabídněte přátelství a možnost připojit se ke společenství AA.
1. Dvanáct kroků a dvanáct tradicí str. 109
2. Anonymní alkoholici str. 95
192
Nesenie posolstva
Úžasná energia, ktorú uvoľňuje Dvanásty krok a s ktorou nesieme toto posolstvo ďalšiemu trpiacemu alkoholikovi, napokon premieňa Dvanásť krokov na činy vo všetkých našich záležitostiach – je našou odmenou, úžasnou realitou AA.
««« »»»
Nikdy nerozprávajte s alkoholikom povýšenecky, z morálnych či duchovných výšav. Jednoducho mu ponúknite sadu duchovných nástrojov. Ukážte mu, ako účinkujú vo vašom prípade. Ponúknite mu priateľstvo a spoločnosť.
1. TWELVE AND TWELVE, s. 112
2. ALCOHOLICS ANONYMOUS, s. 95
Předávání poselství
Úžasná energie, která vyzařuje z Dvanácti kroků programu AA je velkým přínosem a úžasnou realitou života ve společenství AA. S její pomocí předáváme naše poselství dalším, ještě trpícím alkoholikům a uplatňujeme Dvanáct kroků ve všech našich záležitostech.
* * * * *
Při rozhovoru s ještě trpícím alkoholikem nikdy nepoužívejte morální nebo duchovní poučky. Jednoduše mu ukažte soubor duchovních nástrojů. Předveďte mu, jakým způsobem pomohly vám. Nakonec mu nabídněte přátelství a možnost připojit se ke společenství AA.
1. Dvanáct kroků a dvanáct tradicí str. 109
2. Anonymní alkoholici str. 95
192
Nesenie posolstva
Úžasná energia, ktorú uvoľňuje Dvanásty krok a s ktorou nesieme toto posolstvo ďalšiemu trpiacemu alkoholikovi, napokon premieňa Dvanásť krokov na činy vo všetkých našich záležitostiach – je našou odmenou, úžasnou realitou AA.
««« »»»
Nikdy nerozprávajte s alkoholikom povýšenecky, z morálnych či duchovných výšav. Jednoducho mu ponúknite sadu duchovných nástrojov. Ukážte mu, ako účinkujú vo vašom prípade. Ponúknite mu priateľstvo a spoločnosť.
1. TWELVE AND TWELVE, s. 112
2. ALCOHOLICS ANONYMOUS, s. 95